sâmbătă, noiembrie 29, 2008

Pozitionarea satelor

Deci esti un raider activ si esti pregatit pentru un al doilea sat. Da unde sa-l pui? Acest ghid, pentru jucatorii noi, va acoperi toate criteriile pentru pozitionarea unui sat.

Ipoteza majora a acestui ghid, este ca te afli intr-o alianta mare. Aceasta inseamna ca nici o alianta mare ar trebui sa te farmeze fara sa declanseze in incident diplomatic. Daca esti un jucator singur, acest ghid ar trebui sa te ajute in Travian, dar exista o posibilitate ca satele sa-ti dispara si sa fii farmat.

Alianta din Travian este foarte asemanatoare cu crima organizata, daca ma intelegi. Adica ei iti ofera protectie si tu oferi trupe. Putini jucatori ajung totusi intr-o alianta mare.

Pozitionari ale satelor in Travian

  1. Langa capitala
  2. Relativ aproape de capitala (un screen departare)
  3. Semi-aproape (2-3 screen-uri departare)
  4. Extrem de departe
Prima optiune este probabil cea mai comuna datorita faptului ca iti permita transportul rapid de resurse si trupe la satul nou. Aceasta iti ofera o protectie ideala satului nou fondat si un loc sa cazezi trupele pentru extra ofensiva, deoarece pot fi chemate repede pentru atac. Dar sunt si dezavantaje:
   nu iti creste raza de atac
   nu o sa ai oaze noi

A doua obtiune in schimb este folosita des de catre jucatorii agresivi, ce pot sa-si dezvolte o armata ofensiva in fiecare sat nou, ce poate fi plantat langa ferme. Iti permite sa gasesti oaze noi, dar poate fi riscanta deoarece scade timpul in care ajung intaririle/resursele.

Optiunea 3 este folosita in fondarea cropurilor / semicropurilor, poate fi folosita pentru marirea distantei dintre imperiul tau si un inamic, sau ca sa fii mai aproape de alianta.

Ultima optiune este de obicei un ultim efort de a te elibera de un inamic dupa ce optiunea 3 esueaza. Este similar cu inceperea unui cont nou, numai ca poti folosi capitala ca un suport militar si economic. Este folosita de aliante pentru fondarea unei fortarete. (pentru gasirea acestor zone, va urma un post despre utilizarea unei unelte-harta, prin care poti crea o lista a aliantelor si sa gasessti o zona pustie)


Folosind optiunea a doua imperiul tau creste in toate directiile. Incearca sa pastrez granitele in 2 ore de semi-/croperul capitala si sa lasi ferme si oaze si pentru aliatii tai, dar este foarte folositoare in senatorizarea satelor inamice :D


joi, noiembrie 27, 2008

Primaria

Un mic trick pentru a te ridica rapid in fata adversarilor:

Primaria este un din cele mai importante cladiri din Travian. Dar, multi jucatori vechi si noi, neglijeaza ridicarea lor la lvl. 20. O primarie de lvl 20 reduce considerabil timpul de construire la jumatate. Este esential daca vrei sa te ridici in statistici.

In plus, iti da cele mai multe puncte de cultura din parcela aia de pamant. Este si un punct defensiv, daca inamicul nu reuseste sa-ti distruga primaria de lvl 20, poti sa recladesti si sa repari orice neplacere cauzata de acesta. Playerii de top vor ridica primaria la 20 intr-o cucerire noua, inainte de a face altceva, deoarece il va salva timp si energie in zilele urmatoare.

Pana si romanii beneficiaza de primaria de la lvl 20. Pot sa construiasca de doua ori mai rapid ca celelalte triburi din Travian, deci primaria valoreaza de doua ori mai multe pentru ei. Campurile de resurse sunt importante, dar ridica primaria si iti garantez ca nu o sa regreti :D.

miercuri, noiembrie 26, 2008

Cum lucreaza Multihunterii DIN TRAVIAN

Acest ghid poate ajuta trisorii sa scape de detectie, dar mii poate zeci de mii, de jucatori triseaza in fiecare zi. Si cunoasterea este unul dintre cele mai bune avantaje.

Deci cum lucreaza un MH?

Primul lucru pe care o persoana o invata cu MH este acela ca este extreme de dificil ca MH sa te ajute, fara un screenshot cel putin. MH simplu nu au detectie buna automatizata.

De asemenea jocul sterge automat toate evidentele la sfarsitul fiecarei saptamani. Deci daca unu triseaza pentru cateva saptamani si se opreste, evidenta va fi stearsa de joc, in foarte putin timp. Daca cine iti trimite mesaje de amenintare si nu-i reportezi imediat la MH, acesta n-o sa te ajute.

Ceva tehnic acum.

Orice joc web based are doua metode de detectie, adresa de Internet Protocol (IP) si cookie/session key. Fiecare calculator de pe internet are un IP, si cand jocu cu mai multe conturi din aceasi retea (de casa, scoala, IP o sa fie asemanator cu al altui user. Travian are  utilizarea aceluiaşi calculator. Deci cine nu e in lista aia, probabil va fi banat.

Sesiunea cookie

Este a doua metoda a MH de a prinde trisorii. Browserul tau (firefox, ie, opera) primeste sesiunea pentru fiecare data cand te-ai logat. Asa ca daca de loghezi in contu altcuiva cu un cookie de la el, o sa fii in vizor automat. stergem cookie nu? gresit? un suspect care nu va avea niciodata cookie sau ceva legat de conectarea la joc, va atrage privirea MH ca nu are NIMIC. Cel mai efiecient este sa ai 3 conturi si un browser pentru fiecare. Asa vei avea si cookie pentru fiecare cont. Doar sa tii minte ce browser folosesti pentru fiecare :)).

Ca sa-ti ascunzi Ip-ul folosesti un proxy public si gata. Impotriva aceste utilizari adminul poate bana fiecare proxy, das multe asa ca nu ma gandesc la optiunea asta.

Productie in masa de ARMATA

Scopul acestui tutorial ,pentru jucatorii cu experienta medie in Travian, este acela de a produce multe trupe.
Dupa inceperea jocului si dupa stabilizarea productie de resurse, scopul principal ar trebui sa fie acela de a produce trupe. Dupa cum vei observa ca nevoia de resurse va creste peste productia ta reala.

Dar exista factori ce limiteaza crestera si armata (ca marime) pe care orice pe jucator oricat de mare ar fi el, pe care trebuie sa-i depaseasca.

Dintre cei mai importanti factori este urmatorul: trupele de ofensiva sunt incete pe distante mari, si trupe de atac trebuie sa fie produse dintr-un singur sat, pe cand cele defensive trebuiesc combinate din mai multe sate. Dar, este foarte usor sa folosim satele, containere pentru trupe. Este foarte eficienta sa produci armata doar in cate sate specializate.

Concentrandu-ti productia de armata in cateva sate poti creste eficienta imperiului tau. O sa ai nevoie doar de fierarii si armorarie in 2 - 3 sate cheie in loc de 20 sau mai multe. La fel nu o sa ai nevoie de Cazarma extinsa sau Grajd Extins in afara acestor sate.

Capitala ar trebuie sa fie centrul tau pentru productie de armata pentru ofensiva, si ar trebuie sa gasesti un croper cu cel putin 100% productie la oaza. (Vor fi si unelte pentru aceasta, asteptati). De asemenea este important pentru tine, sa producti 3 senatori in capitala si sa nu o folosesti pentru producerea de colonisti. Crede-ma va fi important spre mijlocul jocului. O sa devasteze loialitatea unui sat de-al inamicului intr-un singur atack (si va face Petrecerile Mari mai eficiente). (pentru mai multe informatii o sa scriu un articlo despre cucerirea satelor)

Singurul dezavantaj al acestei strategii este acela ca trebuie sa trimiti constant resurse de la satele satelit la centrele de productie (mai ales pentru romanii fara oficiul de comert). La fel o sa devina ineficient in a trimite atacuri rapid la consatenii neevoluati care n-au armata pentru ei.

Pe cand pare m-ai usor sa produci defensiva in fiecare oras al tau, este cu mult mai eficient sa produci aparatori in 1-2 sate centre care poseda armorarie de lvl 20 si imbunatatirile aferente, pentru fiecare aparator in parte. Apoi sa le trimiti la fiecare oras al tau. (ai mai multa hrana dupaia :P )

Ai mai putea folosi si un sat numai pentru spionaj (cu 1500 de spioni). Un sat poate spiona relativ usor, nu mai conteaza marimea inamicului.




marți, noiembrie 25, 2008

Alta modalitate de atac.

Sa vedem , am inceput sa avem armate , am inceput sa avem catapulte , senatori , bla bla !

Si atacam , in stanga in dreapta (mai mult in dreapta) , si nu mai
tinem cont de nimic , ca asta e spiritul roman, ataca , ataca ,
catapulteaza ! Imi place ce vad , barbari neinfricati ce isi sterg
sabiile pline de sange pe blana de urs, dacii care alearga neinfricati pe meleaguri nebanuite, romanii ce se strang din toate colturile.

Ador mirosul de dimineata , pe un camp de batalie!

Acum sa trecem la lucruri serioase!

MODALITATI DE ATAC:

Alegeti tinta pe care vreti sa catapultati ,si dati cate 3 fake-uri la secunda pe toate satele victimei ! Un mic ex :


-catapultez satu 2 cu 3 valuri de catapulte la ora 00:05 ei bine pe
satu 1 si 3 la aceeasi ora vor fi aceleasi valuri , pentru a nu sti
cand sa bage defensiva , de asemenea fake-uri pe vecinii tintei sa nu
trimita defensiva !
Un alt sfat , nu bagati primul atac clean , bagati-l
dupa 2 fake-uri , majoritatea acum sau invatat sa bage defensiva dupa
clean , bagati 2 fake-uri si pe urma atacurile, sa vad haos :) !

duminică, noiembrie 23, 2008

Dezvoltare eficienta pe mai multe sate din Travian

Trebuia sa ajungem si aici. Dupa cum am observat mai multi dintre juniorii jocului sa-i numim asa, inca nu au o dezvolatare constanta, asa ca ma angajez sa le transmit niste sfaturi

In primul rand, in fiecare sat Primaria trebuie sa fie de nivel 20, precum si Targul la acelasi nivel, si devoltati Oficiul de Comert cat mai mult.

Pe fiecare sat cate 2 - 3 granare + rezerva de hrana, cred ca stiti pentru ce? :D, si in capitala hrana sa fie din plin, recomand intre 16 - 17.

In satele importante zidul la nivel maxim (20).

Dupa ce dezvolati armata, ce va intereseaza pe un sat, la armurier si fierarie, puteti sa le distrigeti deoarece bonusurile raman, si astfel produceti mai multa hrana.

Dezvolati arena pentru satele de aparare si atac, VA TREBUIE O ARMATA RAPIDA.

Nu faceti armata de atac pentru mai multe sat, nu este necesar, dezvolati armata de atac doar la fierarie (si DOAR IN SATUL CU ARMATA DE ATAC), si cea de defensiva doar la armorier(SI DOAR IN SATUL CU ARMATA DEFENSIVA), nu amestecati.

Nu faceti ambasada si atelier in fiecare sat, pentru ca nu este necesar.

Profil - Maciucar

..
,fLGLLLf ifffjjfi.
DGLGGjtfDt ifjtttffftL;
.fDDGGDDGjjGGi ,tLLjjtjtf.tLffi
GEDDDDDDDDGLDGLDGfjtfLj. .;jjL
jKEDDDLDDDDDGGGLjfjjjit.,t;ifL
.KKKKEKEEEEDLGLfLGj, .t. i.ifG
fDKKEEKDGGDLGLGKWEL,jLjjfjfjf
... ;. iiDGLLGffiitjLLLDf;
tffjjjjjGfi;ijGGEWEDDf;
LfjjjjjjjLDGGijLjfEWWKGfLfjti,
iDffjjjjfGLfLGLGGffjfGtGEDL;jj;t
jjGfjjfDLfjjjjtjLGLfjG. ;f;KGjfj.
E;;tiiEDLfjjjjjifGjffG tf ;GEEGGf
;L; .EDGLfjjjj;tDjjiGf fffti. ,fDD;
jt, ;KDGGfjjjjiiLfj;Dft,jfD, ,
ti G#KDGLjjjjiiffjiDt. jD.
it ;KKWEGffjGLLjffjjDj, t;Lt
f;, .GEEKWGLLGEGjLLtLjDGtt iit
f,...DEEKKfttELjtfGtLttG; .f
f;;. GDEKEjDGDDjjffjLjtj ,
iG,,; LDDEKGLjjGGjjjjfjjG
tEDt;i LDDEKGttjLfjjjjGfjL,
LDGG,; GGDEEittGfjjjjiGLfjj
fLGDj..GLDDLjtEfjjjjj;GLftL
.LLLGDiiLLGLffDGfjjjjj;LGfiL
iDffGGGLLLLi;LDLfjjjjj;LLftL
LjjLGG;.,f;jDGGfjjjjjiLLfjG
LjjfLf,,,DtEDGfjjjjjjjDLfjf
iLjfjjLjjjjEWGDDDDDDKWWEDDEt
LfjjjjjLt;DEKLGDDDDEWWKEDDEf
;fjjjjjLt;GEEEfGDDDDEKKKDDDE;
,LLjjjjDt;fDDDEfLGGDELGKEDDDE;
,.DjjffELGDDDDDjjjtjGfDDDDDDi
jjffjGGEDDDELDDDDGLDEDGfjt
.GjjjfLGDDGEGLDDDDDfEEDDDD.
,GjjjfGGDGGEffDDDDGLDDDDDD
jGjjfLGGLGGDGLGDDEfGDDDDEt
.fGjjjLLfLGGELGGLDGLjDLLLf
,LfjjjfGtLjGLLDDDj tDDDE;
fjfLfji ffGDDEi iDDDE.
,;L ; tfGDDL DDGD
;ffLG DLLGj,
Gffffji LEfjjjtt,
GDfjjjtitLEGDLffjtjfi...
.itfLDEDGGLffjtjGGDGLfGGGGGj;,
.,;ijffLDDDGLLfjtiii;,..
,,,..,..

Eficienta Trupelor

Care este cea mai buna unitate pentru defesiva, atac sau raid?

Hai sa ne uitam pe aceste tabele cu unitatea pentru fiecare natie din Travian.

Romani - Travian RO

Legionar: .. 40 Off/wheat, 35/50 Def/wheat,. 6 speed, carries 40/wheat, costs 440/wheat
Pretorian: 30 Off/wheat, 65/35 Def/wheat,. 5 speed, carries 20/wheat, costs 460/wheat
Imperian: ….. 70 Off/wheat, 40/25 Def/wheat,. 7 speed, carries 50/wheat, costs 600/wheat
E. Imperatoris: 40 Off/wheat, 22/17 Def/wheat, 14 speed, carries 33/wheat, costs 470/wheat
E. Caesaris 45 Off/wheat, 20/26 Def/wheat, 10 speed, carries 18/wheat, costs 543/wheat
E. Legati: ……………… 10/ 5 Def/wheat, 16 speed, …………….. costs 180/wheat

Daci - Travian RO

Scutier: .. 15 Off/wheat, 40/50 Def/wheat,. 7 speed, carries 30/wheat, costs 315/wheat
Pedestru:. 65 Off/wheat, 35/20 Def/wheat,. 6 speed, carries 45/wheat, costs 535/wheat
Calaret fulger: 45 Off/wheat, 13/20 Def/wheat, 19 speed, carries 38/wheat, costs 545/wheat
Druidier: 23 Off/wheat, 58/28 Def/wheat, 16 speed, carries 18/wheat, costs 545/wheat
Tarabostes: .. 47 Off/wheat, 17/55 Def/wheat, 13 speed, carries 22/wheat, costs 655/wheat
Iscoada: …………. 10/ 5 Def/wheat, 17 speed, …………….. costs 190/wheat

Barbari - Travian RO

Maciucar: . 40 Off/wheat, 20/ 5 Def/wheat,. 7 speed, carries 60/wheat, costs 250/wheat
Lancier:. 10 Off/wheat, 35/60 Def/wheat,. 7 speed, carries 40/wheat, costs 340/wheat
Executor: .. 60 Off/wheat, 30/30 Def/wheat,. 6 speed, carries 50/wheat, costs 490/wheat
Paladin: . 28 Off/wheat, 50/20 Def/wheat, 10 speed, carries 55/wheat, costs 503/wheat
Cavaler Teuton: 50 Off/wheat, 17/25 Def/wheat,. 9 speed, carries 27/wheat, costs 508/wheat
Spion: …………….. 10/ 5 Def/wheat,. 9 speed, …………….. costs 360/wheat

Analiza (pe natie din Travian)

Cei mai buni atacatori: Imperian, Pedestru, Executor

Cei mai buni ciorditori: Imperian, Maciucar, Pedestru

Cei mai buni aparatori importiva infanteriei: Pretorian, Druidier, Paladin

Cei mai buni aparatori impotriva cavaleriei: Legionar, Lancier, Tarabostes

Cei mai buni aparatori in general: Pretorian (100%), Lancier (95%), Scutier (90%)

Cel mai rapid si puternic atacator: Fulger, E. Imperatoris, Cavaler teuton

Cel mai rapid si puternic aparator: Druidier, Paladin, Pretorian

Top 5 Travian - Cei mai eficienti atacatori -

1) Fulger: 45 * 19 = 855
2) Tarabostes: ….. . 47 * 13 = 611
3) E. Imperatoris: 40 * 14 = 560
4) Imperian: …. . 70 *. 7 = 490
5a) E. Caesaris: . 45 * 10 = 450
5b) Cavaler teuton: 50 *. 9 = 450

Top 5 Travian - Cei mai eficienti ciorditori -

1) Fulger: 38 * 19 = 722
2) Paladin: …. . . 55 * 10 = 550
3) E. Imperatoris: 33 * 14 = 462
4) Maciucar: …… 60 *. 7 = 420
5) Imperian: … . . 50 *. 7 = 350

sâmbătă, noiembrie 22, 2008

Populatia importanta sau nu - Partea 2-

Spuneam intr-un post anterior, ca orasele romanilor sunt mai puternice ca cele ale barbarilor de acelasi nivel. De ce? Pentru ca romanii au cele mai puternice trupe pe unitatea de hrana ( in continuare va fi numita crop) decat a celorlalte triburi.

Sa explic.

Sa presupunem doua sate, unul roman celalalt barbar, care i-si permit sa produca trupe care vor folosi 500 crop pe ora. Pentru a tine lucrurile simple, amandoua aleg infanterie. Barbarul produce 500 executori, si romanul 500 imperieni.

Romanul va avea avea un atac total de 35000 (valoare de atac unui imperian 70 * 500), in timp ce barbarul cu executorii sai va avea 30000 (valoarea de atac este 60).

Acum poate nu e mare diferenta, dar tine-ti minte ca nu compararea dintre valorile de atac este importanta, pentru ca cea dintre atac si def e ceea ce conteaza.

Deci 500 imperieni sunt trimisi sa atace un sat barbar, cate Lancieri, i-ar trebui ca sai omoare pe toti imperienii? Raspunsul este de 1000 de lancieri. Pentru un barbar aceasta misiune este URIASA, deoarece productia de crop este saracacioasa.
Bineinteles ca barbarul are si alte trupe mai bune pentru defensiva, (paladinul e chiar bun) si aceste trupe folosesc mai mult crop pe ora decat simpla infanterie.

Romanii n-au aceasta problema. 500 executori mor in fata la 460 pretorieni. Un sat roman binedezvoltat este pregatit pentru sustinerea unui asemenea numar de trupe.

Concluzia. Romanii sunt efiecienti si compacti. Strang multa ofensiva/defensiva in unitatea de crop, dar trebuie sa-ti cresti satul pentru a ajunge aici.

Profil - Legionar

,LLGfft;
;LGEEGGGG; ..
;LDKKGLLLG. f
ijfDGGLGGGt ii
,t, .jLGGj .f.
.tjftti;,tfDGi jj
;jf;,tjGtifED. ij;
;; , j;Gfj .tj.
iii,t..ftLft tij
t. , ;jf,,i .L;
,jiit;.,.,;i, t;
.ti;;;, .G, .L
t;i, .;K, j;
jt. .tttGDELfE
tEDttttifffDDGGDj
tLGt;,,;iffjDDGGDE.
;fffi;i;ifLjjGGGGDDL
fj;,,jj;ijjttDGGGDEE.
Lj,;;ff,;,;;tEEEEEEEt
Li,;ift.,,,;fGDGGGDED
fi.;ifi.,;,;fDfDfLfED;
.Di,;Li;,,,;iGi...,EGL
. tKfiitjjtii;;G;,. jDGD.
,titi,,, fEGtjt;ttfi,if,;. EGGGL
ijjt;.,;;;. fDKtif,t;i;;jf.;,.EGGGD;
;tffjt; .,,,.ij,tfELfLffffLDDi.i.iDGGGGD
,ijfffi;..iEj;fDfEGDEGDGLK;;,.DDGGGGGj
;itfjijL,LGfGEfLDjfDtE,,.jDDGGGGGDi
ifGitGDGGLLDGLDGLi DDDGGGGGGG;
.i;;;GGGGGGGGGGE; . jDDGffjjjfL
,itjLGGGGDEi . ;
ffji;;;itLDii,,
t,tf t;fG
i.,j ;;.j.
tif i..i
ffL jif.
tfGjLDGLjG;. iGft.
. ;fjfGfGLDfLGGfLLGfLLt;.
,;tijLGGLDLftGLLLGGtDLDLt,
.;i;tiitLffGfDft;,.
,iti;.

Profil - Sabie

favorita mea personala :

▄█▄
▐▓▌
▐▓▌
▐▓▌
▐▓▌
▐▓▌
▄██▄
█▄▄▄▄█░█░█▄▄▄▄█
█▀▀▀▀█████▀▀▀▀█
▐▒█▒▌
▐▒█▒▌
▐▒█▒▌
▐▒▓▒▌
▐▒▒▒▌
▐▒▒▒▌
▐░▒▒▌
▐░▒▒▌
▐░▒▒▌
▐░▒▒▌
▐░▒▒▌
▐░▒▒▌
▐░▒▒▌
▐░▒▒▌
▐░▒▒▌
▐░░▒▌
▐░░▒▌
▐░░▒▌
▐░░▌
▐░▌

tare nu :D

acum iti trebuie doar victime.

Tutorial - Misiuni

La inceput, urmeaza indicatiile date de Questmaster: te va invata sa iti faci resurse si iti va furniza alte informatii importante pentru un incepator. In plus, pentru fiecare misiune indeplinita, Questmaster iti va da o recompensa (de exemplu resurse), care iti va fi de mare folos la inceput. Pentru a indeplini misiunile, apasa pe Questmaster (in dreapta ecranului, cand ai accesat contul).



Eu am terminat misiunile asa ca vi le postez si voua sa vedeti la ce sa va asteptati in caz ca va faceti cont, In continuare sunt misiunile travian!

Bun venit în Travian!
„Dupa cum vad ai fost facut general al acestui sat. Eu voi fi consilierul tau în primele câteva zile si voi fi tot timpul de partea ta( dreapta).”

Misiune 1: Padure
„În jurul satului tau exista 4 sloturi verzi. Construieste o Padure pe unul dintre ele. Lemnul este o resursa importanta pentru noua noastra asezare.”

Comanda: construieste o Padure.
Recompensa ta: padurea s-a construit instant.

Misiune 2: Grâu
„Pentru ca au lucrat toata ziua locuitorilor tai le este foame. Extinde un lan de grâu pentru a îmbunatatii rezerva locuitorilor tai. Întoarce-te aici dupa ce constructia va fi gata.”

Comanda: extinde un lan de grâu.
Recompensa ta: 1 Zi Travian Plus

Misiune 3: Numele satului tau
„La cât esti de creativ vei putea da satului tau un nume fenomenal. Mergi la Profil în meniul din stânga si alege Schimba Profil…”

Comanda: schimba numele satului cu ceva mai frumos.
Recompensa ta: 30 60 30 20

Misiune 4: Alti jucatori
„Alaturi de tine mai joaca Travian o multime de alti jucatori . Mergi la Statistici în meniul de sus unde vei putea vedea pe ce loc esti si dupa aceea introdu-l aici.”

Comanda: cauta la statistici locul pe care te aflii si introdu-l aici.
Recompensa ta: 40 30 20 30

Misiune 5: Doua ordine de construire
„Construieste o Mina de fier si un Put de lut. Nu vei avea niciodata lut si fier îndeajuns. Datorita contului Plus ce ti l-am dat acum ceva timp, poti da construirea instant a celor 2 ordine.”

Comanda: extinde o Mina de fier si un Put de lut
Recompensa ta: 50 60 30 30

Misiune 6: Mesaje
„Vei putea vorbi cu ceilalti jucatori folosind sistemul de mesaje. Ti-am trimis un mesaj. Citeste-l si întoarce-te aici. P.S. Nu uita: în stânga rapoartele, în dreapta mesajele.”

Comanda: citeste mesajele noi.
Recompensa ta: 20 Aur

Misiune 7: Vecini
„În jurul tau se gasesc diferite sate. Unul dintre ele are numele Satul lui XXXXXX. Mergi la Harta în meniul de sus si cauta acest sat. Numele satelor vecine poate fi vazut când treci cu mouse-ul peste ele.”

Comanda: cauta coordonatele satului Satul lui xxxxxx si introdu-le aici.
Recompensa ta: 60 30 40 90

Misiune 8: Armata imensa
„Acum am o cerinta mai speciala pentru tine. Mi-e foame. Da-mi 200 grâu! În schimb voi încerca sa organizez o armata imensa pentru a-ti apara satul.”

Comanda: trimite 200 grâu la Questmaster.
Recompensa ta: armata imensa. (1 sobolan)

Misiune 9: Unul din fiecare!
„În Travian tot timpul vei avea ceva de facut! Cât timp îti astepti armata, extinde câte o Padure, un Put de lut, o Mina de fier si un Lan de grâu la nivelul 1.”

Comanda: extinde fiecare slot al unei resurse la nivelul 1.
Recompensa ta: 100 80 40 40

Misiune 10: În curând vor ajunge!
„Avem timp pentru o mica pauza pâna în momentul în care va ajunge armata ce ti-am trimis-o. Pâna atunci poti explora harta sau poti extinde câteva câmpuri de resurse.”

Comanda: asteapta sosirea armatei din partea lui Questmaster.
Recompensa ta: 2 zile Travian Plus.

Misiune 11: Rapoarte
„De fiecare data când se va întâmpla ceva important cu contul tau vei primi un raport. Vei putea vedea aceste rapoarte facând click pe partea stânga a celui de-al cincilea buton( de la stânga la dreapta). Citeste rapoartele si întoarce-te.”

Comanda: citeste ultimele rapoarte.
Recompensa ta: 75 140 40 230

Misiune 12: Tot la 1!
„Acum va trebui sa crestem putin productia de resurse. Extinde toate sloturile de resurse la nivelul 1.”

Comanda: extinde toate sloturile de resurse la nivelul 1.
Recompensa ta: 75 80 30 50

Misiune 13: Porumbelul Pacii.
„În primele zile de la înregistrare vei fi protejat împotriva atacurilor altor jucatori. Vei putea vedea cât dureaza aceasta protectie daca adaugi codul [#0] la profilul tau.”

Comanda: scrie codul [#0] la profil.
Recompensa ta: 120 200 140 100

Misiune 14: Beci
„Este timpul sa construiesti un Beci. Lumea Travian e periculoasa. Multi jucatori se dezvolta cu ajutorul resurselor furate de la altii. Construieste un Beci pentru a ascunde de dusmani macar o parte din resurse.”

Comanda: construieste un Beci
Recompensa ta: 150 180 30 130

Misiune 15: La doi!
„În Travian tot timpul vei avea ceva de facut! Cât timp îti astepti armata, extinde câte o Padure, un Put de lut, o Mina de fier si un Lan de grâu la nivelul 2.”

Comanda: extinde fiecare slot al unei resurse la nivelul 2.
Recompensa ta: 60 50 40 30

Misiune 16: Instructiuni
„La Instructiunile din joc vei putea gasi informatii scurte despre diferite cladiri si tipuri de unitati. Mergi la Instructiuni în meniul din stânga si vezi de cât lemn ai nevoie pentru a construi Cazarma.”

Comanda: introdu de cât lemn ai nevoie pentru a construi Cazarma.
Recompensa ta: 50 30 60 20

Misiune 17: Primarie
„Constructorii tai au nevoie ca Primaria sa fie la nivelul 3 pentru a putea construi cladiri importante cum ar Târgul sau Cazarma”

Comanda: extinde Primaria la nivelul 3.
Recompensa ta: 75 75 40 40

Misiune 18: Avansat!
„Cauta la statistici locul pe care te aflii, din nou, si bucura-te de progresul facut.”

Comanda: cauta la statistici locul pe care te aflii si introdu-l aici.
Recompensa ta: 100 90 100 60

Misiune 19: Arme sau aluat
„Acum va trebui sa iei o decizie: continui ca un pacifist ce face schimburi de resurse sau te transformi într-un razboinic neînfricat. Pentru Târg vei avea nevoie de Grânar iar pentru Cazarma vei avea nevoie de adunare.”

DACA ALEGI ARME

Misiune 19: Arme sau aluat
„O decizie curajoasa. Pentru a putea expedia trupele ai nevoie de Adunare.
Adunarea poate fi construita într-un singur loc. Acest loc se afla în dreapta Primariei, putin sub ea. Acest loc difera de celelalte deoarece este putin curbat.”

Comanda: construieste Adunarea.
Recompensa ta: 80 90 60 40

Misiune 20: Cazarma
„Acum ai Primaria la nivelul trei si Adunare. Înseama ca cerintele pentru contruirea Cazarmei au fost îndeplinite. La Cazarma vei putea antrena trupele pentru lupta.”

Comanda: construiste Cazarma
Recompensa ta: 70 100 90 100

Misiune 21: Antrenează!
„Acum că ai Cazarmă poţi începe instruirea trupelor. Instruieşte doi Măciucari”

Comandă: te rog antrenează doi xxxxxxx.
Recompensa ta: xx0 xx0 xx0 xx0

DACA ALEGI ALUAT

Misiunea 19: Construieşte un grânar
Recompensă: 80 90 60 40

Misiunea 20: Construieşte un hambar
Recompensă: 70 120 90 50

Misiunea 21: Construieşte un târg
Recompensă: 200 200 700 450

Misiune 22: Tot la 2!
„Este din nou timpul să extindem elementele cheie pentru putere şi bogăţie! De această dată nivelul 1 nu este de ajuns… va dura puţin dar la final va merita. Extinde toate sloturile de resurse la nivelul 2!”

Comandă: extinde toate sloturile de resurse la nivelul 2.
Recompensa ta: 15 gold.

vineri, noiembrie 21, 2008

Populatia importanta sau nu - Partea 1-

De obicei sunt 2 extreme in Travian. Cei carora nu le pasa de populatie si vor sa stranga armata cat mai repede (de obicei barbarii), si cei carora nu prea le pasa de armata si vor sa-si dezvolte satele cat mai repede.

Deci care tactica este cea mai buna?

Sincer adevarul este ca nici una dintre ele nu este complet corecta. Sunt trei triburi in Travian, cu multe caracteristici diferite, si daca vrei sa castigi trebuie sa joci cu capacitatile bune ale tribului tau. Barbarii, ferocii luptatori si cei mai buni la raid, trebuie sa aiba productie constanta in orasele lor, pe cand jocul i-si continua cursul. Dacii, la inceputul jocului, datorita dezavantajelor suferite, ar trebui sa-si concentreze fortele nu pe construirea unor cladiri care nu sunt necesare acum, ci pe dezvoltarea campurilor de resurse la cel putin nivelul 6, apoi sa se concentreze pe atac.

Dar cei ce provoaca cea mai multa confuzie in privinta armata vs. populatie, sunt romanii. Datorita faptului ca multi incepatori aleg la inceput romanii, si nu sunt in capacitate de intelege punctele fine ale jocului, se avanta in construirea armatei. Romanii, au printre cele mai bune trupe in termeni de infanterie, si pentru un incepator entuziasmat in privinta atacului, i-si propune ca tel (a se citi tzel) o armata de imperatori.

Dar trupele romane, sunt greu de produs in comparatie cu barbarii, de exemplu.Un legionar costa aproximativ 440 de resurse, un maciucar 250 .Deci pentru a face 50 de legionari ai nevoie de 22000 de resurse; maciucari doar 12500; Au aceasi valoare ca atac, da maciucarul tine mai multe resurse (60 in fata legionarului de 40).

Deci pentru roman populatia este vitala. De ce? Pentru ca ai nevoie de campurile de resurse sa fie la cel putin lvl 7 pentru a produce trupe relativ repede, pentru a contracara atacuri/raiduri.

Dar pentru a ajunge acolo trebuie sa fii puternic. Cum voi explica in postul urmator.

Despre erou

Care este cea mai buna unitate pe care sa o antrenam ca erou? In aparenta aceasta intrebare comporta un raspuns relativ simplu. Majoritatea jucatorilor isi transforma in erou cea mai ‘grea’ unitate. Irefutabil - in functie de rasa : teuton , tarabostes sau EC.

As indrazni sa spun ca aceasta idee este usor indoielnica. Primul impuls pare sa sugereze ca e bine sa procedam asa insa lucrurile stau nitzelush altfel. Sa vedem .

Stim ca numarul maxim de puncte care se pot distribui in cele 5 casute ale eroului este de 500 (nivel 100). Mai stim ca de la un anumit stadiu al jocului (pe serverele speed – foarte devreme) punctele de atac si aparare ale eroului devin aproape insignifiante in economia ‘luptei’. Ceea ce este cu adevarat important in atributele eroului nu este atacul sau apararea , ci bonusul ofensiv si defensiv. Odata ce apar armatele mari , punctele de atac sau de aparare sunt …ca si cum nu ar fi.

Vreau sa semnalez insuficienta argumentului care sta indaratul ideii ca cel mai bun erou este o unitate grea . La urma urmei , ori ca am maciucar , ori ca am teuton, la ciocnirea unor armate de peste 50k crop diferenta dintre unitatile-erou nu se va simti. Iar in conditiile in care nu exista diferente sensibile intre eroul maciucar si eroul teuton, devine evident faptul ca e mai rentabil un erou maciucar (scutier sau legionar). Totusi, daca in fazele medii-tarzii ale jocului , punctele de la atac/aparare nu mai conteaza, cineva ar putea spune ca nici costul la care inviem eroul nu conteaza. Faze medii-tarzii, resurse din belsug , nu ne intereseaza costurile . Exact. De asta nu este extraordinar sa ne facem eroi din din maciucari (scutieri / legionari).

Care este cea mai buna unitate pe care sa o antrenam ca erou? Acum stim ca nu conteaza atacul si apararea propriu-zisa, stim ca nu conteaza nici costurile, asadar stim ca nu avem un mare avantaj de pe urma unui erou puternic sau de pe urma unui erou ieftin. Sugestia mea este ca cel mai bun erou trebuie antrenat din cea mai rapida unitate. Viteza de deplasare intr-adevar conteaza. Trebuie sa ne deplasam rapid cu eroul intre sate. Viteza cu care ne deplasam este mai importanta decat atacul/apararea eroului, iar cele mai bune unitati care pot deveni eroi sunt fix cele mai rapide unitati. Asadar , nu teuton – tarabostes – EC , ci paladin – fulger – EI.

Tutorial - Barbari fara Misiuni

Startul!

1. Atunci cand alegi barbarii , iti aloci foarte mult timp pentru calculator ( pentru Travian ). Un teuton adevarat , ajunge in top 100 la inceputul serverului foarte repede si ii trebuie mult timp pentru farmare.
2. Pozitionarea este importanta. Daca sti prieteni care s-au inregistrat intr-o zona anume , atunci intra si tu in aceea zona. Pe parcursul jocului vei avea nevoie de ajutor si prietenii care la nevoie se cunosc! Imediat ce ai fost pus pe harta , verifica zona 14×14 pentru croppere. Daca nu ai nici-un cropper de 15 si/sau 9 inseamna ca nu ai picat prea bine. Sugerez inregistrarea din nou dar nu este neaparata mai ales daca joci pentru distractie si nu pentru a castiga!
3. Alegerea numelui de joc a satului sunt deasemenea importante. Nu pune numele satelor gen New village / Sat nou deoarece alti jucatori vor crede ca esti incepator. De asemenea nu alege nume care insulta pe cineva , nu pune nume care atrag atentia decat daca esti sigur ca poti face fata tuturor.

Prima zi

Gata , sa terminat cu vorba. Acum incepem o treaba adevarat si distractiva! Astazi avem de farmat si de construit deci voi scrie ce trebuie sa faci.

  1. Construieste un lan de grau la nivelul 2
  2. Construieste granar la nivelul 1 ( nu este neaparat necesar dar vei avea f multa hrana si sa nu pierdem resursele!)
  3. Construieste primarie la nivelul 3
  4. Construieste lanul de grau de la nivelul 2 la nivelul 3
  5. farmezi la greu
  6. Construieste hambar la nivelul 1
  7. Construieste targ la nivelul 1 si foloseste NPC pentru urmatoarele lucruri…)daca nu faci misiunile o sa fie cam greu cu aurul)
  8. Construieste adunare nivel 1
  9. Construieste baraca nivel 1
  10. Antreneaza maciucari ( vei avea resurse pentru 1 , mai astepti pana ce faci resurse si mai antrenezi 1 )
  11. Acest proces ia mai putin de 2 ore pentru un server speed.
  12. Cu cei 2 maciucari ataca normal barbarii , raid romanii , iar dacii , ii lasi in pace.

In prima zi trebuie sa te bazezi pe maciucari , si sa adaugi niste nivele la cladirile ce iti pastreaza hrana si resursele deoarece vei farma asa de mult incat nu mai ai loc in hambar si granar! Apoi , incearca sa indeplinesti majoritatea cerintelor pentru casa de cultura.
Cand te duci la nani , asigura-te a armata este la un atac de 5 ore distanta ( in caz ca 10 ore de somn sunt de ajuns pt tine )
Cam asta este prima zi.

Procedare pentru farmare

Nu ataca acelasi jucator in continu. Dai sanse la joc si daca iti trimite un mesaj sa te roage sa te opresti , spunei ca vei incerca sa raresti atacurile. Astfel il vei tine mai mult in joc sa nu isi dea delete.

joi, noiembrie 20, 2008

De ce sa alegi Dacii

Nu este insa usor, mai ales la inceput cand dacii sunt foarte lenesi in dezvoltare si pana nu cercetezi fulgerul e foarte greu de farmat. Totusi dezavantajul farmingului intarziat are si avantajul de fi facut foarte greu ferma in primele saptamani ale unui server. Capcanele si beciul mare tin jucatorii ofensivi la distanta o vreme. Trebuie insa viteza maxima in cercetarea fulgerului. Batalia dintre un dac si un teuton se va da mereu la capitolul viteza de cercetare. Daca barbarul reuseste sa cerceteze lancierul la timp este salvat o vreme. Daca insa dacul scoate Fulgerul din maneca atunci e grava situatia. Cu 10-20 de fulgeri poti pune la pamant o padure de maciucari fara sa ai pierderi mari. Multi daci cu experienta cauta maciucarii pentru experienta.

Echilibru

De asta imi plac dacii atat de mult! Sunt foarte echilibrati la toate capitolele. Poti supravietui in perioada de mijloc a unui server doar cu fortele tale. Un teuton are mereu nevoie de un dac si un roman aproape ca sa il apere. Un roman nu poate sa faca foarte multa armata din cauza costurilor ridicate de antrenare si intretinere.

Un dac insa are tot ce ii trebuie! Doua unitati excelente in aparare (scutierul f ieftin si care poate fi produs in nr mare si druidul f eficient dpdv cost/valoare aparare) si unitati peste medie in atac (pedestrul care este comparativ cu executorul si tarabsostesul care este a doua unitate ca valoare de atac din joc, dar prima de cavalerie la raport valoare/consum). Si asta in conditiile in care nu trebuie sa uitam de etern utilul fulger care poate surprinde o armata in sat “cat timp fumezi o tigara”

Zidul dacilor nu ofera bonusul romanilor, dar nici nu pica asa usor. E adevarat insa ca nu este nici atat de rezistent ca al barbarilor care insa ofera bonus mult mai mic. Aici este o eterna discutie despre cine ar trebui sa tina un WW.

Daca la toate astea adaugam viteza curierilor (cu o capacitate limitata insa) ajungem la concluzia ca dacii sunt cel mai echilibrat trib.

Cand sa alegi dacii…

  1. Cand esti mai putin online decat un teuton si mai mult decat un roman.
  2. Cand nu joci extreme de ofensiv, dar nici foarte defensiv.
  3. Cand joci pe un server dominat de teutoni.
  4. Cand te intereseaza dezvoltare pe termen lung.
  5. Cand esti gata sa ai rabdare la inceput.
  6. Cand vrei sa castigi un server…

Cand sa NU alegi dacii:

  1. Daca nu esti calculat si rabdator la inceput.
  2. Cand ai foarte multi prieteni/aliati daci si romani in zona.
  3. Cand joci pe un server dominat de romani si daci.