vineri, noiembrie 21, 2008

Despre erou

Care este cea mai buna unitate pe care sa o antrenam ca erou? In aparenta aceasta intrebare comporta un raspuns relativ simplu. Majoritatea jucatorilor isi transforma in erou cea mai ‘grea’ unitate. Irefutabil - in functie de rasa : teuton , tarabostes sau EC.

As indrazni sa spun ca aceasta idee este usor indoielnica. Primul impuls pare sa sugereze ca e bine sa procedam asa insa lucrurile stau nitzelush altfel. Sa vedem .

Stim ca numarul maxim de puncte care se pot distribui in cele 5 casute ale eroului este de 500 (nivel 100). Mai stim ca de la un anumit stadiu al jocului (pe serverele speed – foarte devreme) punctele de atac si aparare ale eroului devin aproape insignifiante in economia ‘luptei’. Ceea ce este cu adevarat important in atributele eroului nu este atacul sau apararea , ci bonusul ofensiv si defensiv. Odata ce apar armatele mari , punctele de atac sau de aparare sunt …ca si cum nu ar fi.

Vreau sa semnalez insuficienta argumentului care sta indaratul ideii ca cel mai bun erou este o unitate grea . La urma urmei , ori ca am maciucar , ori ca am teuton, la ciocnirea unor armate de peste 50k crop diferenta dintre unitatile-erou nu se va simti. Iar in conditiile in care nu exista diferente sensibile intre eroul maciucar si eroul teuton, devine evident faptul ca e mai rentabil un erou maciucar (scutier sau legionar). Totusi, daca in fazele medii-tarzii ale jocului , punctele de la atac/aparare nu mai conteaza, cineva ar putea spune ca nici costul la care inviem eroul nu conteaza. Faze medii-tarzii, resurse din belsug , nu ne intereseaza costurile . Exact. De asta nu este extraordinar sa ne facem eroi din din maciucari (scutieri / legionari).

Care este cea mai buna unitate pe care sa o antrenam ca erou? Acum stim ca nu conteaza atacul si apararea propriu-zisa, stim ca nu conteaza nici costurile, asadar stim ca nu avem un mare avantaj de pe urma unui erou puternic sau de pe urma unui erou ieftin. Sugestia mea este ca cel mai bun erou trebuie antrenat din cea mai rapida unitate. Viteza de deplasare intr-adevar conteaza. Trebuie sa ne deplasam rapid cu eroul intre sate. Viteza cu care ne deplasam este mai importanta decat atacul/apararea eroului, iar cele mai bune unitati care pot deveni eroi sunt fix cele mai rapide unitati. Asadar , nu teuton – tarabostes – EC , ci paladin – fulger – EI.